آسانسور پارمیس

آشنایی با شرکت آسانبر صنعت پارمیس

آسانسور پارمیس

آشنایی با شرکت آسانبر صنعت پارمیس

عضو رسمی سندیکای آسانسور و پله برقی ایران و دارای پروانه طراحی و مونتاژ از وزارت صنعت و معدن

بایگانی

انواع آسانسور

چهارشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۴، ۰۱:۴۰ ب.ظ

تمامی آسانسورها در داشتن خصوصیاتی مانند داشتن کابین، حرکت عمودی و توقف در سطوح مختلف با هم مشابه اند . اما از لحاظ نحوه اعمال نیروی محرکه به کابین متفاوت بوده و به چهار دسته آسانسورهای کششی ، هیدرولیک ، وینچی و مغناطیسی تقسیم می شوند.

1- آسانسورهای کششی : نیروی محرکه در این نوع آسانسورها از یک موتور الکتریکی که معمولا در بالای چاه آسانسور و در محلی به نام موتورخانه نصب گردیده، تامین می شود. بر روی فلکه این موتور تعدادی کابل فولادی (اصطلاحا سیم بکسل) وجود دارد که از یک سمت به کابین آسانسور و از سمت دیگر به وزنه های آسانسور که درون قابی فلزی به نام قاب وزنه قرار دارند ، متصل است جنس این وزنه ها معمولا از چدن یا بتن است. وزن این وزنه ها به اندازه وزن کابین به علاوه نصف ظرفیت کابین است. وزن هر نفر در محاسبات مربوط به آسانسور 75 کیلوگرم است دلیل قرار دادن وزنه در سیستم آسانسور کمک به بالا بردن آسانسور است در غیر اینصورت برای اینکار باید موتورهای بسیار قوی با کیلووات بالا استفاده کرد.

2- آسانسورهای هیدرولیک : اخیرا آسانسورهای هیدرولیکی نیز جای خود را در بین کاربران خانگی باز کرده اند. در اروپا بیش از 70 درصد از آسانسورهای زیر 5 طبقه هیدرولیک استفاده می شود که از محاسن این نوع آسانسورها می توان به نرمی حرکت در استارت اولیه خرابی و استهلاک بسیار کم، سهولت در عیب یابی و تعمیر، ایجاد آسانسورهای زیبا و شیشه ای به دلیل حذف کادر وزنه و سیم بکسل، احتیاج به سازه سبک ، عدم نیاز به موتورخانه در پشت بام ، ایجاد آسانسورهای باربر و سنگین با تناژ بالا و زیبایی بام خانه و همچنین تراز شدن دقیق آن در طبقات اشاره نمود، در آسانسورهای هیدرولیک به خاطر اینکه کادر وزنه وجود ندارد و سیستم جک هیدرولیکی باید تمامی کابین و مسافران را جا به جا کند نیاز به موتورهای قوی تری هست، در این آسانسورها یک موتور سه فاز غوطه ور در روغن به همراه یک شیر الکتریکی مخصوص که اصطلاحا پاور یونیت نامیده می شوند وظیفه تامین فشار روغن برای جک هیدرولیک را داراست.

3- آسانسورهای وینچی : نوعی آسانسور است که با زنجیر یا طناب فولادی آویزان شده و نیروی رانش به طریقی به غیر از اصطکاک به آن وارد می شود در این نوع آسانسورها قاب وزنه وجود ندارد.

4- آسانسورهای مغناطیسی : در این نوع آسانسورها ریل ها و تجهیزات متصل شده روی دیوار چاه آسانسور با مغناطیس دائم نقش استاتور موتور و کابین آسانسور نقش روتور را ایفا می کنند. با اتصال جریان برق به استاتور ، میدان مغناطیسی ایجاد و به روتور القا می گردد. میدان مغناطیسی ایجاد شده در نقاطی قطع و با القای جریان برق بوسیله سیم پیچ های استاتور، سیم پیچ های تعبیه شده روی روتور باردار شده و کابین به حرکت در می آید، بنابراین در این آسانسورها اجزایی نظیر وزنه تعادل، کابل فولادی ، موتورخانه و ... وجود نخواهد داشت. آسانسورهای مغناطیسی بسیار ایمن تر از آسانسورهای معمولی بوده اما از لحاظ قیمتی بسیار گران تر می باشند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۵
فرامرز شکاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی